Inväntar 2014

Det gångna året har inte varit mer turbulent än föregående år om jag tänker till och har is i magen. Möjligen kan man säga att jag blir mer och mer luttrad och besviken över en del yttringar i omgivningen. Samtalstonen på det som kallas Sociala medier blir gradvis alltmer Asocial. Den ”allmänna” debatten, ofta med understöd av massmedia. blir alltmer ytlig och fragmentiserad. Det politiska ”livet” blir alltmer oförutsägbart och tappar alltmer logiken om det nu funnits någon. Allt oftare funderar jag på vilka drivkrafter som finns i att engagera sig i samhällsdebatten i allmänhet och i politiska församlingar i synnerhet. Röstmaximering, triangulering, prestige, maktkamper och brist på holistisk syn breder ut sig vilket rimmar dåligt med det förtroende politiker bör och ska förvalta seriöst. 2014 startar

Trots detta är jag Stolt och Nöjd så här långt med mitt privatliv, politiska liv och med mitt företagarliv.

Jul- och Nyårshelgen har givit mig glädje, avkoppling och lust till nya engagemang och initiativ det kommande året.

Det kommer Mera efterhand.

Kommentera

