Ska DU eller dom ha makten över vardagslivet!

Inläggen i valrörelsen ökar och inte oväntat kommer neJ, nEJ och NEJ från socialdemokratin som motförslag till våra reformförslag.  I Karlskrona lägger vi nu förslag om att införa vårdnadsbidraget för familjer som så önskar.  Reaktionen från S är som väntat NEJ.

När vi vill skapa ännu större frihet och fler möjligheter för människor att fungera självständigt som familj kämpar S emot som envetna sengångare. Såväl förskola som vårdnadsbidrag, liksom jämställdhetsbonus och barnomsorgspeng kommer att finnas kvar om vi får fortsatt förtroende.

Undersökningar visar att över 80% av svenska folket vill ha vårdnadsbidrag och nästan lika många vill öka nivån på vårdnadsbidraget. Läs gärna Svd debattartikel 28 april.

Det kan i längden inte vara lätt att gå i otakt med väljarna. När kommer det svenska folket att vägra låta sig styras och kräva att själva få bestämma?

I valet september 2010 får vi svaret. Jag anar vart det lutar!

Rösta o Rösta Rätt i valet

5 thoughts on “Ska DU eller dom ha makten över vardagslivet!

    • Så bra att en pappa tycker till i dessa frågor. Drivkrafterna i att engagera sig politiskt är högst olika har jag lärt mig efter ett snart 20-årigt engagemang. Där finns allt ifrån att förändra världen till att öka på sin status och personliga vinning och allt däremellan.
      Själv har jag inga svårigheter att informera dig och andra om att jag bryr mig om barnens bästa och har så gjort alla dessa år. Jag har heller inga bekymmer med att informera om att jag tror på och understödjer det egna valet och den egna handlingsfriheten.
      För mig gäller fortfarande dessa tänkvärda ord som John Stuart Mill skrev 1859 i boken”Om friheten”! ”Mänskligheten vinner mer på att låta envar leva såsom synes honom bäst än på att tvinga envar att leva såsom andra anser bäst.”

      Gilla

  1. Jag betvivlar inte ditt goda engagemang, jag hoppas dock att det är med en verklig jämställdhet i de fall det är lämpligt du har i sikte.

    De statligt finansierade kvinnojourernas jobb är många gånger inte för barns bästa, utan i en del fall totalt förödande då dessa jourer hjälper mammor att kidnappa barn de inte har vårdnaden om.
    Tyvärr hjälper inte heller kvinnojourerna till att försöka lösa de problem som kan finnas, utan ”eldar på” den konflikt som kan finnas.

    Olika jourer som öppet och SAKLIGT hjälper de som verkligen behöver hjälp är nog ett måste, först då kan syftet vara värt att stödja.

    Gilla

  2. Ping: Vårdnadsbidraget – fel, dåligt och ointressant « Christian Dahlgrens Blogg

Kommentera

