5-klövern förskönar Karlskrona

Grattis alla Kaurlskrooniter, Karlskronabor, hitresta, tillresta och framförallt alla Vi som inte är bilburna.   Med bakgrund och uppväxt på Björkholmen , ett av stauns ursprungskvarter och med en lång politisk gärning med brinnande samhällsintresse och med vurm för miljö o människor jublar jag idag.   Alltför lite har gjorts under alltför många år med syfte att göra Karlskrona attraktivt att leva o bo i. Nu syns det med all önskvärd tydlighet att 5-klövern gör skillnad och att det betonggrå sossesamhället byter skepnad.  All heder och credit ska gå till ansvarig politiker Tommy Olsson KD som länge haft den otacksamma rollen att spara och vänta på att få underhålla vår fysiska miljö. Låt oss få fortsätta utveckla Karlskrona och låt oss tillsammans glädja oss åt att politik gör skillnad.  Se inslaget i BlekingeNytt och låt er inte luras av att det idag är 1 april. Efter Påskhelgen fortsätter arbetet med att försköna vår stad som bevis på att inslaget i TV inte var ett skämt.  Nu väntar jag bara på att våra skolor ska få ta del av en välbehövlig upprustning vilket Tommy och jag verkar vara överens om.

Mitt i alla glädjen vill jag trots allt spilla lite smolk i glädjebägaren !

Varför dubbelrikta trafiken kring Hoglands Park och varför lägga en busshållplats för de stora bussarna bakom Snäckan?  Se mitt inlägg sedan tidigare i denna fråga!

En riktigt  God o Glad Påsk på Er Alla!

Kommentera

